Τριπλή διάκριση του έργου eTwinning ?Notre Europe ?notre h?ritage?

Τριπλή διάκριση του έργου eTwinning “Notre Europe ?notre h?ritage” που πραγματοποιήθηκε στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου στο μάθημα της Γαλλικής Γλώσσας.

  • Βραβεύθηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας στη χώρα μας.
  • Βραβεύθηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας στη Γαλλία.
  • Παρουσιάστηκε και στα δύο συνέδρια Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας ΑPF και APLF τον Σεπτέμβριο 2020

etwinning Label-page-001Tο 1o Δημοτικό Σχολείο Χίου βραβεύτηκε με την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το έργο eTwinning ?Notre Europe ?notre h?ritage?, ένα καινοτόμο πρόγραμμα το οποίο πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2019 ? 2020. Το έργο αυτό, το οποίο έλαβε την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας και στη Γαλλία, διακρίθηκε και παρουσιάστηκε και στα δύο Συνέδρια Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας στις 4 και 12 Σεπτεμβρίου 2020 αντίστοιχα από την εκπαιδευτικό γαλλικών του σχολείου Μαυροπούλου Μαρία. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε χάρη στην εποικοδομητική συνεργασία εννέα σχολείων της Ελλάδας και της Γαλλίας, σύμφωνα με το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Γαλλικής Γλώσσας όπως προβλέπεται για το δημοτικό. Η διδασκαλία βασίστηκε στη διαθεματική  και συνεργατική προσέγγιση καθώς και σε παιγνιώδεις δραστηριότητες ατομικά και ανά ομάδες, ενώ διαθεματικά σχέδια εργασίας πραγματοποιήθηκαν με στόχο την εξοικείωση των μαθητών με την  κατανόηση και την παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό. Η βιωματική και διαδραστική προσέγγιση όλων των εργασιών που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου, αποτέλεσαν κίνητρο μάθησης και εφαλτήριο δράσης για τους μαθητές, οι οποίοι με πολλή διάθεση κι ενθουσιασμό συμμετείχαν κατά τη διάρκεια των μαθημάτων στο πρόγραμμα.

Ανακοίνωση για τη λειτουργία του κυλικείου

120086285_644071623189438_3652418365529706017_n

Στον χώρο υποδοχής του σχολείου μας λειτουργεί κανονικά το κυλικείο προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες και τηρώντας  όλους τους κανόνες υγιεινής σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων  τα παιδιά μπορούν να προμηθευτούν με ασφάλεια το κολατσιό τους, τηρώντας τις απαραίτητες αποστάσεις  κατά την αναμονή για την εξυπηρέτηση τους. Τα προϊόντα, που διατίθενται, ελέγχονται  υγειονομικά.

120157842_733657730698811_8002377119164923118_n

Ανακοίνωση για την έναρξη της λειτουργίας ΕΔΕΑΥ στο σχολείο μας

Σας ενημερώνουμε ότι στο σχολείο μας λειτουργεί και φέτος η « Επιτροπή Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης ( ΕΔΕΑΥ) », βάσει του νόμου 4115/2013 και του ΦΕΚ 315/Β/12-02/2014 του « Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» ( Υ.ΠΑΙ.Θ).

Η ΕΔΕΑΥ αποτελεί πρωτοβάθμιο όργανο για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών σε ορισμένες σχολικές μονάδες γενικής εκπαίδευσης. Απαρτίζεται από Ψυχολόγο, Κοινωνικό Λειτουργό , τον δάσκαλο του Τμήματος Ένταξης , τον Διευθυντή του σχολείου και ενεργεί σε στενή συνεργασία με όλους τους δασκάλους των τμημάτων.

Έργο της ΕΔΕΑΥ είναι να διαγνώσει, να αξιολογήσει και να υποστηρίξει τις εκπαιδευτικές/συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών εντός της σχολικής μονάδας πάντα με τη συνεργασία των γονέων και κηδεμόνων τους με στόχο την κοινωνική και εκπαιδευτική τους ανάπτυξη.

Η επιτροπή του σχολείου θα λειτουργεί κάθε Δευτέρα και μπορείτε να επικοινωνείτε μαζί μας για οποιοδήποτε προβληματισμό σας.

Παρουσίαση του έργου e Twinning ?Notre Europe ? notre h?ritage?

2Παρουσίαση του έργου e Twinning ?Notre Europe ? notre h?ritage?

από την εκπαιδευτικό του σχολείου μας Μαρία Μαυροπούλου

  • στο Πανελλήνιο Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας                                             στις 4 Σεπτεμβρίου 2020
  • το Συνέδριο Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας Β. Ελλάδος                                           στις 12 Σεπτεμβρίου 2020

 Το έργο  e Twinning, που υλοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2019 ? 2020 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χίου, παρουσιάστηκε στα δύο Συνέδρια Καθηγητών Γαλλικής Γλώσσας στις 4 και 12 Σεπτεμβρίου 2020 αντίστοιχα. Ιδιαίτερη τιμή αποτέλεσε για το σχολείο μας η πρόσκληση για την παρουσίαση του έργου στα δύο συνέδρια, καθώς δόθηκε η ευκαιρία να αναδειχθεί η δημιουργική εργασία των μαθητών μας που βασίστηκε στη συνεργατική μάθηση και στη βιωματική προσέγγιση της γλώσσας. Το καινοτόμο αυτό πρόγραμμα, αποτέλεσμα της εποικοδομητικής συνεργασίας εννέα σχολείων της Ελλάδας και της Γαλλίας, διακρίθηκε και έλαβε ετικέτα ποιότητας από την Εθνική Υπηρεσία της Γαλλίας.

3

Πρόγραμμα για τις 15 και 16 Σεπτεμβρίου

Την  Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου οι μαθητές θα προσέλθουν  σχολείο κανονικά από τις 8 έως  και τις 8:15 το πρωί και θα σχολάσουν στις 13:15. Θα πραγματοποιηθεί η πρωινή ζώνη κανονικά. Από την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου θα λειτουργήσει και το ολοήμερο σχολείο. Όσα παιδιά επιθυμούν, μπορούν  να εγγραφούν σ’ αυτό άμεσα , ανεξάρτητα εάν δουλεύουν οι γονείς τους  ή όχι.

 

2

Αγιασμός-Έναρξη σχολικής χρονιάς

2837_agiasmos-464x250

Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2020 – 2021 θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020 και ώρα 10:30 π.μ. για τους μαθητές  της Α΄ τάξης στο προαύλιο  του σχολείου και για τους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας. 

Για λόγους αποφυγής συγχρωτισμού και προστασίας της δημόσιας υγείας οι μαθητές  θα πρέπει να προσέλθουν στο σχολείο από τις 9:45 π.μ. έως τις 10π.μ. φορώντας υποχρεωτικά μάσκα σύμφωνα με τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ. και του Υ.ΠΑΙ.Θ. Τα  παιδιά της Α΄ τάξης θα εισέρθουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου με ένα γονέα συνοδό (με  υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας ) και θα παραμείνουν σε  αυτόν. Οι γονείς  θα περιμένουν στις κερκίδες κατά τη διάρκεια του αγιασμού τηρώντας τις αποστάσεις.

Οι μαθητές  των υπόλοιπων τάξεων θα  ανέβουν απευθείας στις τάξεις τους, εκεί όπου θα τους  υποδεχθούν οι δάσκαλοι ή οι υπεύθυνοι  των τμημάτων τους. 

Μετά το πέρας του αγιασμού,  ο ιερέας θα  περάσει από τις αίθουσες διδασκαλίας  να αγιάσει τους υπόλοιπους μαθητές/τριες. Την ίδια ημέρα, εκτός από τους μαθητές της Α΄ τάξης που θα αποχωρήσουν από το σχολείο άμεσα μετά την τελετή του αγιασμού, θα μοιραστούν σε όλους τους άλλους  μαθητές  και τα βιβλία τους. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει όλοι οι μαθητές  των τάξεων Β΄- Γ΄- Δ΄- Ε΄- ΣΤ΄ να έχουν μαζί την τσάντα τους. Στη συνέχεια θα αποχωρήσει η κάθε τάξη  σταδιακά. Συγκεκριμένα:

Η Β΄ τάξη θα αποχωρήσει στις 11π.μ.

Η Γ΄ τάξη θα αποχωρήσει στις 11:10 π.μ.

Η Δ΄ τάξη θα αποχωρήσει στις 11:20 π.μ.

Η Ε΄ τάξη θα αποχωρήσει στις 11:30 π.μ.

Η Στ΄ τάξη  θα  αποχωρήσει στις 11:40 π.μ.

Οι γονείς θα παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από τις δύο εισόδους του σχολείου.

Ευχόμαστε  μια ασφαλή, ευχάριστη και δημιουργική χρονιά!!!

 

Συμπληρωματικές οδηγίες για τους γονείς για τον Covid-19

1

 

1.Οδηγίες για τους γονείς και τους κηδεμόνες

(Πατήστε εδώ)

2.Πώς θα πρέπει να μιλάω σε παιδιά και έφηβους για τον ιό (SARS-CoV-2) που προκαλεί τη νόσο COVID-19

(Πατήστε εδώ)

3.Οδηγίες για μαθητές

(Πατήστε εδώ)
 

Ανακοίνωση για τον αγιασμό

Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, ο καθιερωμένος Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2020 στον αύλειο χώρο των σχολείων, μετά από συνεννόηση του/της Διευθυντή/ντριας με τους ιερείς του οικείου ναού, με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών και στη συνέχεια ο ιερέας θα επισκεφθεί όλες τις αίθουσες της σχολικής μονάδας, όπου θα παρευρίσκονται οι λοιποί μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί.

Για την ώρα του αγιασμού θα υπάρξει νέα ανακοίνωση την Παρασκευή, κατόπιν συνεννοήσεως της Διευθύντριας με την Ιερά Μητρόπολη Χίου.

unnamed (1)

Αναλυτικές οδηγίες ΕΟΔΥ για προστασία από τον κορωνοϊό στα δημοτικά σχολεία

showthumb

Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας  έχει εκδόσει αναλυτικές οδηγίες για την ασφαλή λειτουργία των δημοτικών σχολείων. Η ασφαλής λειτουργία των σχολείων βασίζεται στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν ως σύνολο:

• προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών, εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους

• συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών)

• καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες

• αποφυγή μεγάλων συναθροίσεων μαθητών και επίσκεψης στο σχολείο άλλων ατόμων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο

• αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19, προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες

• σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) τόσο από εκπαιδευτικούς όσο και από μαθητές με μέριμνα για τη σχετική εκπαίδευση. Στο σχολείο συνιστάται η ευρεία χρήση υφασμάτινης μάσκας αλλά μπορεί να χρησιμοποιείται και απλή χειρουργική μάσκα.

Οδηγίες για τη σωστή χρήση της μάσκας:

Α. Πώς φοράω τη μάσκα

Πριν εφαρμόσω τη μάσκα στο πρόσωπό μου:

? Πλένω προσεκτικά τα χέρια μου με νερό και σαπούνι για τουλάχιστον ½ λεπτό. Ξεπλένω με τρεχούμενο νερό, σκουπίζω τα χέρια με χειροπετσέτα μιας χρήσης, κλείνω με αυτήν την βρύση και την πετάω στον κάδο απορριμμάτων.

 ή

? Τρίβω καλά τα χέρια με αλκοολούχο αντισηπτικό υγρό μέχρι αυτό να στεγνώσει. ΔΕΝ ξεχνώ κανένα σημείο των χεριών και επιμένω ανάμεσα στα δάκτυλα.

• Με στεγνά και καθαρά χέρια αφαιρώ τη καθαρή μάσκα μου από το σακουλάκι που τη φυλάω, πιάνοντάς τη από το λαστιχάκι.

 • Φέρνω τη μάσκα προσεκτικά στο πρόσωπό μου ώστε η ανοιχτόχρωμη πλευρά (εσωτερική) να ακουμπήσει τη μύτη και το στόμα μου κρατώντας το λαστιχάκι ακόμη με το χέρι.

 • Με το άλλο χέρι εφαρμόζω το ένα λάστιχο στο αυτί μου και με αργή και προσεκτική κίνηση περνάω το δεύτερο λάστιχο και στο άλλο αυτί.

 • Όταν τοποθετήσω και τα δύο λαστιχάκια στα αυτιά μου, φέρνω τα δάκτυλά μου στις δύο πλευρές της μύτης και πιέζω το έλασμα που έχει η μάσκα ώστε να αγκαλιάσει τη μύτη μου και συνεχίζω την απαλή κίνηση προς και πάνω στα ζυγωματικά μου.

 • Τραβώ με ήπιες κινήσεις τη μάσκα από την κάτω πλευρά ώστε να ξεδιπλώσει και να αγκαλιάσει το πηγούνι μου.

• Ελέγχω ότι η μάσκα έχει εφαρμόσει καλά στο πρόσωπό μου και την νιώθω άνετα. Δοκιμάζω να μιλήσω για να καταλάβω ότι όταν χρειαστεί να το κάνω, αυτή δεν θα πέσει από τη μύτη μου.

• Θυμάμαι πάντα ότι εάν η μάσκα δεν εφαρμόζει απόλυτα στο στόμα και την μύτη μου και αφήνει κενά στο πρόσωπο μου δεν προσφέρει προστασία, αντιθέτως απλά με δυσκολεύει.

Tip!! Κάντε εφαρμογή μπροστά στον καθρέπτη τις πρώτες φορές ώστε να είστε σίγουροι για τις κινήσεις όταν δεν θα έχετε αυτήν την δυνατότητα

Β. Πως χειρίζομαι τη μάσκα – τα ΠΡΕΠΕΙ…

• Φορώ μάσκα σε εσωτερικούς χώρους και σε εξωτερικούς χώρους όταν υπάρχει συνωστισμός.

• Φορώ μάσκα που δεν είναι χαλαρή στο πρόσωπό μου.

• Χρησιμοποιώ πάντα καθαρή και χωρίς φθορές μάσκα.

 • Φυλάω τη μάσκα σε καθαρό σακουλάκι πριν την φορέσω.

 • Τοποθετώ τη μάσκα μέσα στο σακουλάκι κρατώντας την από το ένα λάστιχο.

 • Τοποθετώ την κάθε μάσκα σε ξεχωριστό σακουλάκι.

 • Έχω πάντα μαζί μου στο σχολείο τουλάχιστον δύο μάσκες (σε ξεχωριστά σακουλάκια η καθεμιά).

 • Αφαιρώ τη μάσκα από το πρόσωπό μου τραβώντας ταυτόχρονα και τα δύο λαστιχάκια.

• Τρίβω τα χέρια μου με αντισηπτικό διάλυμα μετά την αφαίρεση της μάσκας.

 • Χειρίζομαι σωστά τη μάσκα που θέλω να αφαιρέσω για λίγο: αφαιρώ τη μάσκα όπως περιγράφηκε παραπάνω, την κρατώ από τα λαστιχάκια και την διπλώνω με την εσωτερική πλευρά προς τα μέσα, την τοποθετώ στο σακουλάκι της.

 • Πλένω κάθε μέρα τις μάσκες που έχω χρησιμοποιήσει την ίδια μέρα.

 • Πλένω τη μάσκα καλά, στο χέρι ή σε πλυντήριο, χρησιμοποιώ νερό σε υψηλή θερμοκρασία τουλάχιστον 60°C, και όταν στεγνώσει τη σιδερώνω καλά και την τοποθετώ σε καθαρό σακουλάκι.

 • Η μάσκα είναι το πιο προσωπικό μου αντικείμενο.

 • Tip!! Χρησιμοποιείτε σακουλάκια μεγαλύτερων διαστάσεων από τη μάσκα για να διευκολύνονται οι κινήσεις σας. Τα σακουλάκια τροφίμων είναι μια εύκολη λύση.

Οι γονείς που τα παιδιά τους ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου (Παράρτημα Ι) να ενημερώσουν άμεσα το σχολείο.

Αναλυτικά οι οδηγίες του ΕΟΔΥ εδώ.

Translate »